Recensioner

”en välgjord föreställning som landar precis i samtiden”

”Iscensättningen landar på ett nästan kusligt sätt i samtidens filterbubblor och manosfärer där det går att göda nästan vilka verklighetsuppfattningar som helst.”

”Göteborgs dramatiska teater påminner om att rika berättelser inte bokstavligen behöver förläggas i vår samtid för att ändå berätta så oändligt mycket om den.”

Sandra Grehn, GP

 

”Storartat skådespeleri”

”Genom sitt skickligt varierade tilltal behåller Åkerlind greppet om oss”

 ”Pendlingen i att framställa okontrollerade utfall och därefter eftertänksam förtrolighet gör monologen till en uppvisning i suveränt skådespeleri. De framslipade nyanserna som binder samman gör den märkliga monologen synnerligen sevärd”

Mats Hallberg, Kulturbloggen

 

"På något märkligt sätt kan man således låta sig påminnas om snart sagt vad som helst som man annars går och grubblar över genom Åkerlinds framställning. Det berikar och vidgar innehållet..."

"Då uppstår en ny närvaro i det som är skådespeleriet, väggarna faller åt sidan och snart finner man sig delaktig i allt det som är skört i livet..."

Kjerstin Norén, alba

 

”En timme som far fram fylld av det mesta av sinnrik dramatik.”

”Erik Åkerlind gör inte Blumfeld till någon sympatisk gestalt. Men ägnar honom fullt ut sin uppmärksamhet på ett skickligt vis.”

 Kai Martin, Kai Martin blog