Recensioner

”I sann Ingmar Bergmansk anda tar iscensättningen fasta på det trassliga i mänskliga relationer och hur tvåsamheten ibland gör att viktiga relationer väljs bort för att det inte passar in” 

”Mia Erikssons tonsäkra och hudlösa gestaltning av B i ny trevande förälskelse, uppbrott och abortval är så klockren att tiden stundtals stannar.”

Sandra Grehn, Göteborgs-Posten

 

”Här finns en autenticitet, ett äkta lyssnande efter känslor i kölvattnet av uppbrott, förlorade barn och äktenskapliga svek. Inga svar, ingen självhjälp att få hos Norén, bara en ömhet inför människorna.”

Hanna Grahn, Borås Tidning

 

”Den lågmälda spelstilen och avsaknaden av avstånd till publiken får också effekten att vi kan få upp ögonen för hur vi har det i våra egna liv”

”Här använder Göteborgs Dramatiska Teater förtjänstfullt en text med repliker fyllda av oförmåga och låsningar, och spelar den på ett vis som gör så att den öppnar sig.” 

Cathrin Monell, Scenkonstguiden

 

”Det är rysligt skickligt gjort och Noréns knivskarpa iakttagelser ringar i kortfattad form in deras tillstånd”

”ensemblens sedan många år bevisade naturbegåvning i form av spelet på scen lockar föreställningen mot en mer traditionell realistisk gestaltning”

Kjerstin Norén, alba.nu

 

”vibrerar av sorg, saknad och fina minnen”

”I Marcus Carlssons regi jobbas med ett extremt intimt tilltal” 

Mats Hallberg, Kulturbloggen

 

”Göteborgs dramatiska teater hittar en ton som väcker skärpa och empati.” 

Kai Martin, Kai Martin blog