Press

”en rapp, rolig och rörande föreställning om kvinnlig kreativ galenskap men befriad från feministisk infotainment”

”Kraftfullt om kvinnlig kreativ galenskap”

Mikaela Blomqvist, Göteborgs-Posten

 

”en mycket vackert koreograferad föreställning”

”Det musikaliskt/lyriska samspelet mellan Mia Eriksson (Hjertén), Hanna Ullerstam (von Krusenstjerna) och Karin Lycke (Sachs) kunde heller inte fungera bättre”

 ”teatern är än en gång att gratulera i sitt metodiska arbete mot förfinade former”

Kjerstin Norén, alba.nu

 

”90 minuters laddad teater om kvinnliga konstnärers kamp för att bli accepterade i det tidiga 1900-talet kultur-Sverige”

 ”…det var faktiskt länge sedan jag såg en så övertygande skådespelarinsats som Karin Lyckes. Man vill inte missa ett ord, inte en rörelse.”

Stefan Eklund, Borås Tidning

 

”något alldeles extra som tar publiken i besittning”

”söndriga konstnärssjälar kolossalt övertygande skildrade”

”Smärtsam ångest förenas med dräpande humor” 

Mats Hallberg, Kulturbloggen

 

”drabbande dramatik som går en holmgång med sin publik” 

”När dessa krafter möts på scen slår det gnistor om gestaltningen. Från det bräckliga till det intensiva, från det sårade till starka, från det geniala till det självföraktande.”

Kai Martin blog